هشدار عفو بین الملل در مورد بیجاشدگان داخلی افغانستان
نوشته شده توسط : xmovies
بیجاشدگان داخلی

عفو بین الملل می گوید که بیش از سی و پنج هزار نفر تنها در اردوگاه های کابل زندگی می کنند

سازمان عفو بین الملل نسبت به وضعیت هزاران نفر از بیجاشدگان داخلی در افغانستان که با تهدید سرمای شدید روبرو هستند، هشدار داده است.

عفو بین الملل در یک گزارش تازه گفته که حدود پنجصد هزار نفر با مشکلات گسترده ناشی از سرمای زمستان و فقر روبرو هستند، در حالی که دولت افغانستان و کمک دهندگان بین المللی به آنها بی توجه بوده اند.

این گزارش گفته است که تنها در اردوگاه های اطراف کابل، پایتخت افغانستان، دست کم بیست و هشت کودک در اثر سرمای زمستان جان خود را از دست داده اند.

این آمار در حالی منتشر می شود که دولت افغانستان آمار کسانی را که در اثر سرما و یخ‌زدگی در سراسر افغانستان مرده اند، تا بیش از چهل نفر اعلام کرده است.

حوریه مصدق، از تهیه کنندگان گزارش عفو بین الملل می گوید: "هزاران نفر با تهدید یخ‌زدگی و گرسنگی روبرو هستند، اما دولت افغانستان نه تنها با آنها کمک نمی کند، بلکه از رسیدن کمک به این افراد نیز جلوگیری می کند."

او گفت: "مقامات محلی به این دلیل کمک ها به این افراد را محدود می کنند که می خواهند وانمود کنند که این افراد بزودی از این اردوگاه ها می روند. این یک بحران پنهان، اما وحشتناک انسانی است."

دولت افغانستان هنوز به دریافت های این گزارش واکنشی نشان نداده است.

این گزارش گفته که تنها در کابل، بیش از سی و پنج هزار نفر در سی اردوگاه به سر می برند و با مشکلات زیادی روبرو هستند.

براساس این گزارش، بیشتر این افراد از کسانی هستند که به دلیل بروز خشونت و جنگ در محلات اصلی زندگی شان، به این اردوگاه ها پناه آورده اند.

این گزارش از نهادهای بین المللی کمک دهنده تقاضا کرده است که اطمینان حاصل کنند که بخشی از کمک های آنها به افغانستان، برای بهبود وضعیت زندگی بیجاشدگان داخلی مصرف می شود.





:: برچسب‌ها: لندن , مربع , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: